یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
کد خبر: 1166444
۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶
image.png

حوزه/ بعضی ها گمان می‌کنند غدیر یک امر تاریخی صرف است و اهمیت چندانی ندارد، در حالی که غدیر یک امر اعتقادی تاریخی است که در حقیقت در غدیر، مسئله ولایت که ادامه امامت می باشد تثبیت شده است. 

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی مهدوی پور، نماینده ولی فقیه در هندوستان در مراسم جشن عید بزرگ امامت و ولایت که با حضور علما و طلاب هند مقیم خراسان رضوی برگزار شد، با بیان این که مسئله غدیر صرفا یک امر تاریخی نیست، ابراز داشت: بعضی ها گمان می‌کنند غدیر یک امر تاریخی صرف است و اهمیت چندانی ندارد در حالی که غدیر یک امر اعتقادی تاریخی است که در حقیقت در غدیر مسئله ولایت که ادامه امامت است تثبیت شده است.

وی تاکید کرد: در غدیر راه مشخص و اسلام تضمین شده است البته اگر به پیام غدیر عمل می شد امروز وضع دنیای اسلامی این نبود و هیچگاه عاشورایی بوجود نمی آمد و امیر المومنین ۲۵ سال خانه نشین نمی‌شدند و از علم بی کران علی دنیای بشریت استفاده می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی پور ادامه داد: اگر پیام غدیر عمل می شد اختلافات و جریان انحراف اموی ها و عباسی ها بوجود نمی آمد چرا که این ها ضربه بزرگی به جهان اسلام زدند و کتابت حدیث منع نمی شد و اولین انحرافی که در پرتو دین اسلام در بین مسلمانان بوجود آ؛مد جریان حسبنا کتاب الله است که می گفتند کتاب الهی برای ما کافی است، اما باید دانست که پیامبر اسلام برای تفسیر دین و صیانت از اسلام حدیث ثقلین را بیان کردند؛ لذا در حالی که کتاب خداوند متعال برای ما حجت است سخن و سیره اهل بیت علیهم السلام نیز که مفسران واقعی کتاب الله هستند برای ما حجت هستند.

نماینده ولی فقیه در هندوستان تصریح کرد: اگر به غدیر عمل می شد شاهد ظهور و بروز جریان های انحرافی داعش و القاعده و سلفی و.. نبودیم اینها ادامه جریان خوارج اموی ها هستند؛ لذا امروز باید ما جریان غدیر را زنده نگه بداریم تا راه روشن بماند. البته به برکت انقلاب اسلامی راه اهل بیت علیهم السلام بیشتر از زمان های گذشته روشن تر و شفافت تر شده است.

وی در پایان تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی شیعه در انزوا بوده اما امروز یک پرچمی را بر افراشته که دنیا را تحت تأثیر قرار داده است مخصوصا بعد از جریان غزه عظمت تشیع بر جهانیان بیشتر روشن شد و تشیع در حالی در دفاع از مظلومان فلسطین است که تمام جهان اسلام در سکوت هستند.

غدیر  یک امر اعتقادی تاریخی است

غدیر  یک امر اعتقادی تاریخی است

غدیر  یک امر اعتقادی تاریخی است

غدیر  یک امر اعتقادی تاریخی است

غدیر  یک امر اعتقادی تاریخی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha